השריפה בחיפה: 1748 דירות ניזוקו – נזק של חצי מיליארד ש"ח

    דוד קורצוייל 2 Comment on השריפה בחיפה: 1748 דירות ניזוקו – נזק של חצי מיליארד ש"ח

    השריפה בחיפה במספרים: 527 דירות אינן ראויות למגורים, שווי הנזק מוערך בכחצי מיליארד ש"ח • התושבים שבתיהם ניזוקו בשריפה יקבלו מענק חד פעמי של 2500 שקל לנפש

    13:30
    17.05.24
    קובי פינקלר No Comments on קצינים מספרים על קרבות ג'בליה: "הלחימה האלימה ביותר"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    השריפה בחיפה במספרים: 175 מבנים ניזוקו בשריפה (5 מבני ציבור), 93 מתוכם ספגו נזקים חיצוניים, 77 הוכרזו כמבנים מסוכנים.

    1784 דירות ניזוקו, מתוכם 1257 נזקים חיצוניים ו – 527 ניזוקו ואינם ראויים למגורים. כ– 2800 דונם נשרפו. אומדן הנזקים במבנים הפרטיים שנפגעו כ- 500 מיליון ₪.

    מעיריית חיפה נמסר כי "מהנדסי העירייה המשיכו גם היום לסרוק את כל המבנים שפגעו בסריקה על מנת לקבל הערכת מצב ראשונית".

    70 משפחות מארחות משפחות שביתן ניזוק בשריפה. 270 תושבים שובצו ע"י העירייה בבתי מלון.

    כ– 20 אלף פניות טופלו על ידי המוקד העירוני מאז פרוץ השריפה ועד צאת השבת. הפניות עסקו ב – פינוי תושבים, מרכזי פינוי, פינוי קשישים, הסעות, פתיחת מוסדות חינוך, סגירת צירי תנועה והודעות על דליקות.

    עיריית חיפה נערכת לסיוע במכולות לתושבים שבתיהם ניזוקו בשריפה. המעוניינים לאחסן את תכולת ביתם במכולות מוזמנים לפנות למוקד העירוני 106. המרכז לניהול משברים של עיריית חיפה ממשיך לפעול במתכונת חירום ומאויש ע"י צוותי כלל מחלקות העירייה לרבות: מנהל ההנדסה, מערכת החינוך, מערכת הרווחה, מנהל התפעול המלווים את התושבים באמצעות המוקד העירוני 106 שימשיך לפעול במהלך סוף השבוע במתכונת מתוגברת.

    מוקד החירום בשכונת רוממה ימשיך לפעול [ברחוב אורן 25] ויעמוד לרשות התושבים עד להודעה חדשה. במוקד פסיכולוגים עובדים סוציאליים, מהנדסים, אנשי פיקוד העורף ומתנדבים אשר ערוכים לטפל בפניות תושבים.

    אמש הוחלט כי אזרחים שעל פי החלטת מהנדס העיר לא יוכלו לשוב לביתם, יקבלו באופן מיידי מהעירייה מענק חד פעמי על סך 2500 ש"ח לנפש על פי מספר הנפשות במשפחה.

    במסגרת הדיון הנחו השרים דרעי וכחלון לשחרר את כל התקציבים הנדרשים לכלל גורמי הביטחון וההצלה שעוסקים בכיבוי השריפות והטיפול באזרחים. במסגרת הדיון דיווחו גורמי הביטחון – המל"ל, רח"ל והמשרד לבטחון פנים כי בשלב זה לא קיימים חסמים תקציביים לניהול האירוע.

    בנוסף, הוחלט כי לאלו אשר נפגע רכושם במהלך השריפות שהתחוללו בימים האחרונים יגיע שמאי מטעם קרן מס רכוש וייתן הערכת נזק בין אם האזרח מבוטח ובין אם לאו.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      "רשעים ארורים" זה מה שיש לי לומר אבל הוא שפך מים על עצים רגילים לא על שריפה.